Εκτύπωση  Αποστολή < Η τεχνολογία στην υπηρεσία του περιβάλλοντος >             
ΤΕΥΧΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
Κυκλοφορεί
ΤΕΥΧΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
Αρχείο περιοδικών
 
 
 Αρχική Σελίδα
 Επικαιρότητα
 Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
 Ανακύκλωση
 Διαχείριση Αποβλήτων
 Οικολογική Δόμηση
 Αποκατάσταση Περιβάλλοντος
 Εξοικονόμηση Ενέργειας
 Εναλλακτικές Τεχνολογίες
Θέσεις
 Ατζέντα
 Ταυτότητα
 Χρήσιμα links
 Επικοινωνία
   
 
Γίνε συνδρομητής!
 

στο διαδίκτυο
στο site
 
 
 
Editorial Νοεμβρίου 2009
 


Ήταν τα μέσα της δεκαετίας του ΄70 τότε που οι Έλληνες άρχισαν να ανησυχούν για το περιβάλλον. Ή, πιο σωστά, οι Αθηναίοι οι οποίοι έβλεπαν ένα μαύρο νέφος να αιωρείται πάνω από την πόλη τους τις μέρες με άπνοια.
Από τότε άρχισαν και οι υποσχέσεις των πολιτικών πως μόλις εκλεγούν θα το διώξουν… Επίσης άρχισε και η αναζήτηση των ενόχων. Ώσπου όλοι κατέληξαν ότι φταίνε τα αυτοκίνητα.

Τριάντα χρόνια μετά, έχουν αλλάξει πολλά. Το νέφος δεν έφυγε, γιγαντώθηκε. Παράλληλα διαπιστώσαμε ότι πρόβλημα δεν έχει μόνο ο αέρας της Αθήνας αλλά και των άλλων πόλεων και ολόκληρου του πλανήτη. Και όχι μόνο ο αέρας αλλά και η θάλασσα και τα ποτάμια και οι λίμνες…
Επιπλέον γίναμε και σοφότεροι. Τώρα ξέρουμε πως δεν φταίνε μόνο τα αυτοκίνητα αλλά και οι βιομηχανίες, τα φυτοφάρμακα, ο καυστήρας του σπιτιού μας, το αιρκοντίσιον, ένα σπρέι, η πλαστική σακούλα του σουπερ μάρκετ…

Πάντως τα αυτοκίνητα παίζουν έναν από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Κινούνται συνέχεια και παντού στον πλανήτη, πολλαπλασιάζονται με αστρονομικούς ρυθμούς. Παλιώνουν γρήγορα, κι όσο παλιώνουν γίνονται περισσότερο ρυπογόνα.

Η νέα κυβέρνηση έδειξε από τα πρώτα εικοσιτετράωρα της θητείας της ένα οικολογικό πρόσωπο, ιδρύοντας υπουργείο περιβάλλοντος. Αλλά «πριν αλέκτωρ λαλήσει» μας προβλημάτισε με την… απόσυρση της «απόσυρσης» και την ματαίωση των σχεδίων για οικολογικό δακτύλιο.
«Δεν έχουμε δική μας αυτοκινητοβιομηχανία. Γιατί να στηρίξουμε τις ξένες;», ανέφερε, ως δικαιολογία, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Μα η απόσυρση γίνεται για να ενισχυθούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ή για να απαλλαγεί η Αθήνα (η πόλη με τον πιο βρώμικο αέρα στην Ευρώπη) καθώς και η Ελλάδα γενικότερα, από τις δεκάδες χιλιάδες ενεργοβόρες, ρυπογόνες και επικίνδυνες σακαράκες;

Η χώρα μας είχε, έχει -και όπως φαίνεται θα συνεχίσει να έχει- τον πιο γερασμένο στόλο αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η μέση ηλικία των επιβατικών στην Ελλάδα είναι 11 έτη (7 στην Ε.Ε.) ενώ στα επαγγελματικά τα πράγματα είναι τραγικά, με τα βαρέα φορτηγά να ξεπερνούν την ηλικία των 17 χρόνων (8 στην Ε.Ε.). Που σημαίνει πως ένα και μόνο φορτηγό αναπληρώνει τους ρύπους που δεν παράγουν εκατό υβριδικά αυτοκίνητα…

Βούλα Μουρτά
 
 Θέσεις
Η έρευνα, οι τεχνολογίες περιβάλλοντος και η χρησιμότητα της “Verde.Tec”
Tο “new deal” της οικονομίας και η προετοιμασία της “Verde.Tec”
Κάντε το επόμενο βήμα… Κάντε Restart!
Editorial Μαϊου 2010
Editorial Φεβρουαρίου 2010
Editorial Δεκεμβρίου 2009
Editorial Οκτωβρίου 2009
Editorial Σεπτεμβρίου 2009
Editorial Ιουλίου-Αυγούστου 2009
Editorial Ιουνίου 2009
© ΤΕΧΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ  | Όροι χρήσης  | Πληροφορίες