Μια σημαντική διάκριση για το έργο του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου της Αθήνας, είναι το πιστοποιητικό εθνικής «ΕΥΦΗΜΗΣ ΜΝΕΙΑΣ», από τις εθνικές Επιτροπές Αξιολόγησης, στο πλαίσιο της προβολής και επικοινωνίας των Ευρωπαϊκών Βραβείων Επιχειρηματικότητας, για το έργο «Eco Fashion EU», που υλοποίησε με επιτυχία.
Στον ιστότοπο Futurium (Europa.eu) των Ευρωπαϊκών Βραβείων Προώθησης της Επιχειρηματικότητας, αναδεικνύονται οι προτάσεις που ξεχώρισαν για το ρόλο τους στην προώθηση της επιχειρηματικότητας και έλαβαν πιστοποιητικά εθνικής «ΕΥΦΗΜΗΣ ΜΝΕΙΑΣ», από τις εθνικές Επιτροπές Αξιολόγησης.
Ανάμεσά τους διακρίνονται και οι δυο ελληνικές προτάσεις που έλαβαν «ΕΥΦΗΜΗ ΜΝΕΙΑ»:
-η πρωτοβουλία «Eco Fashion EU: «Προώθηση της βιωσιμότητας των μικρών και μεσαίων κατασκευαστών κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και μόδας» από το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας και
-η «Ψηφιακή Πλατφόρμα Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών για τις Επιχειρήσεις» (GIS Interactive Digital Map for Manufacturing Business) από την Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης.
Στους άμεσους στόχους και στο πρόγραμμα δράσης του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας, είναι η συμμετοχή και υλοποίηση παρόμοιων δράσεων με έργα που προάγουν την καινοτομία και την παροτρύνουν τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις να ακολουθούν βιώσιμες πρακτικές στην παραγωγική, διαχειριστική και διοικητική τους λειτουργία, με στόχο να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και τις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού και διεθνούς γίγνεσθαι.
Το Eco Fashion EU
Τo έργο “EcoFashionEU-Promoting the sustainability of small and medium textile and fashion manufacturers” φιλοδοξεί να στηρίξει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου της κλωστοϋφαντουργίας, έτοιμου ενδύματος και μόδας, ώστε να υιοθετήσουν βιώσιμες πρακτικές στην παραγωγική, διαχειριστική και διοικητική τους λειτουργία, με στόχο να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και τις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού και διεθνούς γίγνεσθαι.
Το έργο στοχεύει:
- Στην ενίσχυση των δεξιοτήτων και των γνώσεων των ΜΜΕ του κλάδου της μόδας, ώστε να αποκτήσουν τα εφόδια να υιοθετήσουν βιώσιμες πρακτικές στο πλαίσιο λειτουργίας τους
- Στην παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής υποστήριξης και αξιολόγησης των ΜΜΕ του χώρου της μόδας σε όρους βιωσιμότητας
- Στην προώθηση της συνεργασίας των εμπλεκόμενων φορέων, τοπικών και εθνικών δημόσιων αρχών και ΜΚΟ του χώρου, με τις ΜΜΕ
- Στην ευαισθητοποίηση όλων των εμπλεκομένων σε θέματα βιωσιμότητας και κυκλικής οικονομίας
- Στην υποστήριξη της περιβαλλοντικής και οικονομικής βιωσιμότητας των ΜΜΕ του κλάδου της μόδας μέσω της υιοθέτησης μοντέλων αργής και ηθικής μόδας
Οι δράσεις του έργου:
- Αναγνώριση των προκλήσεων και των αναγκών των ΜΜΕ που συμμετέχουν στο έργο
- Εντοπισμός καλών πρακτικών σε ευρωπαϊκό επίπεδο
- Διοργάνωση εργαστηρίων με stakeholders για την κατάρτιση ενός οδηγού προτάσεων πολιτικής
- Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στις ΜΜΕ του κλάδου της μόδας
- Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για τις ΜΜΕ του κλάδου της μόδας, προσαρμοσμένο στις ανάγκες τους
- Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για εκπαιδευτές, για τις ΜΚΟ του χώρου
- Δράσεις διάχυσης και εκδηλώσεις σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.