Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας, πραγματοποίησε την Παρασκευή 29 Μαρτίου μέσω διαδικτύου, την εκδήλωση «Building business and marketing strategies for sustainable fashion brands (including ethical fashion advocacy)», στην οποία παρουσιάστηκαν επιχειρηματικές στρατηγικές και στρατηγικές marketing για τη βιώσιμη ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρήσεων μόδας και κλωστοϋφαντουργίας.
Συζητήθηκαν οι τρόποι για το πώς μπορούν να αναπτυχθούν μέσω μοντέλων Κυκλικής Οικονομίας οι επιχειρήσεις και αναλύθηκαν θέματα του μάρκετινγκ και της επιχειρηματικότητας, που αφορούν βιώσιμες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όπως: η κοστολόγηση, η διαχείριση μιας βιώσιμης συλλογής, η διαδικασία συγκρότησης μιας επιχειρηματικής ταυτότητας (branding) ενώ συζητήθηκαν προκλήσεις και εμπόδια που αντιμετωπίζουν βιώσιμες επιχειρήσεις μόδας.
Παράλληλα, παρουσιάστηκαν επιχειρηματικά μοντέλα κυκλικής οικονομίας, καθώς και το μοντέλο της οικο-αρχιτεκτονικής, που έχει αναπτύξει η Circular Earth, ως διαφορετικές προσεγγίσεις της βιωσιμότητας στον κλάδο της μόδας, του έτοιμου ενδύματος και της κλωστοϋφαντουργίας.
Η ημερίδα διοργανώθηκε στο πλαίσιο του έργου “EcoFashionEU – Promoting the sustainability of small and medium textile and fashion manufacturers” στο οποίο το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας, είναι ο Συντονιστής Φορέας.
Οι συμμετοχές
Στο διαδικτυακό συνέδριο συμμετείχαν: η Μαριλένα Σταθοπούλου, σχεδιάστρια μόδας και σύμβουλος μάρκετινγκ, ο Stephan Clambaneva, σύμβουλος κυκλικής οικονομίας, καινοτομίας και επιχειρηματικότητας και ιδρυτής της id8trs, η Rachel Sheila εκ μέρους της διεθνούς συμβουλευτικής εταιρείας Circular Earth που έχει αναπτύξει ένα οικο-αρχιτεκτονικό μοντέλο οικονομίας και βιωσιμότητας, η Tena Lavrenčić, σύμβουλος επικοινωνίας και μάρκετινγκ και ιδρύτρια της Thinking Threads και ακτιβίστρια περιβαλλοντικής δικαιοσύνης και βιωσιμότητας στον κλάδο της μόδας, η ακτιβιστική ομάδα Solidarity for Fashion με έδρα την Αθήνα, και τέλος ο οικο-στυλίστας και δάσκαλος της ΑΚΤΟ Δημήτρης Γραμματικογιάννης.
Την εκδήλωση, παρακολούθησαν μέλη της κοινότητας EcofashionEU, που συμμετείχαν στα προηγούμενα community-building events, καθώς και σε άλλες δράσεις του έργου.
Το έργο
Το έργο, “EcoFashionEU – Promoting the sustainability of small and medium textile and fashion manufacturers”, συνολικού προϋπολογισμού 109.374,33 €, και διάρκειας 18 μηνών, είναι μία από τις μόλις 5 πιλοτικές δράσεις που εγκρίθηκαν από την EISMEA, στο πλαίσιο της πρόσκλησης “Sustainability Partnerships of SMEs adopting more sustainable practices” του Single Market Programme (SMP COSME).
Οι δράσεις που έχουν υλοποιηθεί μέχρι στιγμής στο πλαίσιο του έργου είναι οι ακόλουθες:
-Η καταγραφή των τρεχουσών συνθηκών και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι ΜμΕ της μόδας στην υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών.
-Η αποτύπωση των υφιστάμενων καλών πρακτικών σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
-Η διοργάνωση workshops με τη συμμετοχή θεσμικών φορέων και οργανώσεων για τη διαμόρφωση προτάσεων πολιτικής.
-Η κατάρτιση οδηγού προτάσεων πολιτικής, ενημερωτικού και εκπαιδευτικού υλικού για ΜμΕ & φορείς της κοινωνίας των πολιτών.
-Η υποστήριξη των ΜμΕ του κλάδου στην υιοθέτηση βιώσιμων και καινοτόμων πρακτικών.
-Η υλοποίηση δράσεων διάχυσης και προβολής των αποτελεσμάτων του έργου σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
-Η εκπαίδευση ΜμΕ μόδας στην υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών.