Ο δήμος της Αθήνας, σχεδίασε και οργάνωσε μια πρωτοβουλία που έδωσε την ευκαιρία σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να γίνουν αγρότες, πωλητές λαϊκής αγοράς και στο τέλος της ημέρας, να μάθουν πώς μπορούν να μειώσουν τη σπατάλη τροφίμων και να περιορίσουν τα βιοαπόβλητα.
Το διήμερο 18-20 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Μείωσης Αποβλήτων, η καμπάνια HaFOODa Matata συνδύασε ενημέρωση και διαδραστική εκπαίδευση.
Το ποιοτικό μήνυμα “Μην δίνεις τροφή στη σπατάλη / food waste is out of taste” πέρασε στους μικρούς μαθητές μέσα από την πράξη. Ως αληθινοί επαγγελματίες, αντιμετώπισαν την πραγματικότητα που βιώνουμε μικροί και μεγάλοι στην καθημερινότητα μας.
Υπερβολικές ποσότητες φαγητού, καταλήγουν στους κάδους και αποδεικνύουν τον λάθος τρόπος για το πώς διαχειριζόμαστε το φαγητό μας και τα απόβλητα τροφίμων που προκύπτουν κατά την παρασκευή και την κατανάλωση του φαγητού μας, δημιουργώντας τα πολύτιμα βιοαπόβλητα, που μπορούν να αξιοποιηθούν προς όφελος όλων μας.
Η διοργάνωση της δράσης ανήκει στην Διεύθυνση Καθαριότητας-Ανακύκλωσης του Δήμου Αθηναίων και πραγματοποιήθηκε στο Σεράφειο.
Παράλληλες δράσεις
Εννέα βιωματικοί σταθμοί δημιουργήθηκαν στον χώρο της εκδήλωσης. Οι μικροί μαθητές έγιναν αγρότες, πωλητές λαικής αγοράς, ξενοδόχοι, ανθοπώλες, σερβιτόροι, επισκέπτες σε σπίτια φίλων, εργάτες αποκομιδής και μηχανικοί εργοστασίου κομποστοποίησης!
Γνώρισαν ολόκληρη την αλυσίδα που μπορεί να διαχειριστεί αυτό το ρεύμα αποβλήτου και να το εκτρέψει από την ταφή. Αλλά οι πρωτοβουλίες του δήμου Αθηναίων δεν σταμάτησαν στο Σεράφειο.
Το HaFOODa Matata ταξίδεψε στο μετρό του Συντάγματος, μέσα από έκθεση φωτογραφίας με 16 σουρεαλιστικές φωτογραφίες με πρωταγωνιστές τα βιοαπόβλητα και άλλα 15 είδη αποβλήτων.
Με προβολή στο διαδίκτυο και σε κεντρικά σημεία της πόλης, το μήνυμα του μεγαλύτερου δήμου της χώρας ταξίδεψε μαζί με τους επιβάτες του μετρό, από Πειραιά έως Ανθούπολη, Ελληνικό και αεροδρόμιο, ενώ το animation και η ψηφιακή έκδοση αναρτήθηκαν στις ψηφιακές πλατφόρμες του Youtube και των social media.

Ένα από τα μεγάλα οφέλη της επιτυχημένης καμπάνιας, ήταν τα αιτήματα για επανάληψη της δράσης που είχε έναν πραγματικό αντίκτυπο στους πολίτες (κατοίκους κι επισκέπτες της πόλης) για την κατανόηση του μεγάλου περιβαλλοντικού προβλήματος που αφορά την αλλαγή στις συνήθειες μας.
Μέχρι την επόμενη δράση… ελπίζουμε σύντομα, Let’s haFOODa matata…με την σφραγίδα του δήμου Αθηναίων.