Αλεξάνδρα Σδούκου: Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών: «Θα πρωταγωνιστήσει η Ελλάδα στην ηλεκτροκίνηση»

Στη επίκαιρη συνέντευξη που παραχώρησε η κ. Σδούκου, στο περιοδικό Ecotec, τον Ιούνιο του 2020,  η Γ.Γ του ΥΠΕΝ, την χρονική στιγμή όπου το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση βρισκόταν σε διαβούλευση περιέγραψε το γενικό πλαίσιο του νομοσχεδίου αλλά και τις προσδοκίες για την άμεση εφαρμογή του.

Με την κ. Σδούκου συζητήσαμε –εκτός από την ηλεκτροκίνηση και τη βιώσιμη κινητικότητα – για τις μελλοντικές εξελίξεις στις ΑΠΕ, για το φαινόμενο των αντιδράσεων όσον αφορά την εγκατάστασή τους, για την απολιγνιτοποίηση, για την ενεργειακή αποδοτικότητα, για το νέο πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ’ οίκον», για τη γεωθερμία και για τα μικρά υδροηλεκτρικά έργα.

Κι επειδή όλα αυτά δεν χωρούσαν σε μια συνέντευξη, στο τεύχος Ιούλιου-Αυγούστου 2020,

υπήρξε και δεύτερο μέρος, της συνέντευξης που παραχώρησε στον δημοσιογράφος Μιχάλη Σταθακόπουλος.

«Η πράσινη ενεργειακή μετάβαση προς τεχνολογίες περισσότερο φιλικές προς το περιβάλλον αποτελεί μια τεράστια πρόκληση. Και βλέποντας τις τάσεις στο εξωτερικό καταπιαστήκαμε με το αν θα μπορούσε και η Ελλάδα να πρωταγωνιστήσει στο μέλλον της ηλεκτροκίνησης, με απόλυτη επίγνωση ότι η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών δεν επέτρεψε την αντικατάσταση οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας, καθιστώντας επομένως την ηλεκτροκίνηση πολιτική «πολυτελείας».

Όμως, σε μια χώρα με έναν τόσο γηρασμένο και ρυπογόνο στόλο οχημάτων, είναι απόλυτα λογικό να αναζητήσει κανείς λύσεις προς όφελος του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας. Έτσι ξεκινήσαμε να αναζητούμε λύσεις, δομώντας μια κυβερνητική πρόταση όταν ακόμα η ΝΔ είχε το ρόλο της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Ήρθαμε σε επαφή με φορείς της αγοράς, μελετήσαμε τους τρόπους με τους οποίους η ηλεκτροκίνηση διείσδυσε στο μοντέλο μετακινήσεων σε χώρες της Ε.Ε., και προσαρμόσαμε τα ζητούμενά μας στα δεδομένα που είχαμε. Και κάπως έτσι το Νοέμβριο του 2018 φτάσαμε στην παρουσίαση του προγράμματός μας για την ηλεκτροκίνηση.

Κατανοήσαμε ότι η ηλεκτροκίνηση απαιτεί κίνητρα που θα κάνουν πιο προσιτή την αγορά του ηλεκτρικού οχήματος, αναλύσαμε τα δεδομένα για το δίκτυο φόρτισης, μελετήσαμε τη φέρουσα ικανότητα του δικτύου του Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ), και προσαρμόσαμε χωροταξικά και πολεοδομικά δεδομένα με τρόπο που να καθιστούν δυνατή τη φόρτιση παντού και κάθε στιγμή με εύκολη πρόσβαση. Επίσης ακολουθήσαμε την παγκόσμια τάση δημιουργώντας ψηφιακά εργαλεία για τον πολίτη που θα τον φέρνουν στην κοντινότερη πηγή φόρτισης, αναζητήσαμε το ρόλο του δημόσιου τομέα και του ΟΤΑ, και ορίσαμε μετρήσιμους και ποσοτικούς στόχους στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα. Και συνθέτοντας όλα αυτά δημιουργήσαμε ένα πλήρες νομοσχέδιο για πρώτη φορά στη χώρα» ανέφερε η κ. Σδούκου απαντώντας στην ερώτηση, «πώς γεννήθηκε το πλάνο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης από τη νέα κυβέρνηση.

Ελέγξτε επίσης

Γεράσιμος Λυμπεράτος: Μέσα στο 2020 ο καφέ κάδος σε ολόκληρη την πόλη του Χαλανδρίου

«Δρόμοι» Χαλανδρίου στην ανακύκλωση Ο δήμος δίνει το στίγμα του με συνεχείς δράσεις – Μέσα …