Το ΕΚ επιταχύνει την ψηφοφορία για μέτρα ευελιξίας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Oι ευρωβουλευτές συμφώνησαν να χρησιμοποιήσουν την επείγουσα διαδικασία για μια στοχευμένη αλλαγή στα πρότυπα απόδοσης για τις εκπομπές CO2 για τα νέα αυτοκίνητα και τα φορτηγά.
Οι ισχύοντες κανόνες θέτουν ετήσιους στόχους, που καλύπτουν πενταετείς περιόδους, για τη μείωση των μέσων εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα και τα φορτηγά σε ολόκληρο τον στόλο της ΕΕ. Από το 2025, ένας ετήσιος στόχος μείωσης των εκπομπών CO2 κατά 15% σε σύγκριση με τις τιμές του 2021 θα ισχύει για την περίοδο 2025-2029.
H αλλαγή
Η προτεινόμενη αλλαγή θα προσφέρει στους κατασκευαστές τη δυνατότητα να συμμορφωθούν με τις υποχρεώσεις τους για τα έτη 2025, 2026 και 2027, υπολογίζοντας τον μέσο όρο της απόδοσής τους κατά την τριετή περίοδο, αντί για κάθε μεμονωμένο έτος. Αυτή η προσέγγιση θα τους επιτρέψει να εξισορροπήσουν τυχόν υπερβολικές ετήσιες εκπομπές ξεπερνώντας τον στόχο στα επόμενα έτη.
Πριν από την ψηφοφορία των ευρωβουλευτών, εκπρόσωποι των πολιτικών ομάδων πραγματοποίησαν έναν γύρο σύντομων παρεμβάσεων επί του θέματος.
Μετά τη συμφωνία για τη χρήση της επείγουσας διαδικασίας, το Κοινοβούλιο αναμένεται τώρα να ψηφίσει επί της πρότασης, την Πέμπτη 8 Μαΐου.
Αυτοκινητοβιομηχανία
Η πρόταση αποτελεί μέρος του σχεδίου δράσης της Επιτροπής για τη βιομηχανία για τον ευρωπαϊκό αυτοκινητοβιομηχανικό τομέα, το οποίο ανακοινώθηκε στις 5 Μαρτίου 2025. Ακολούθησε τον στρατηγικό διάλογο για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας που ξεκίνησε η Πρόεδρος της Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, στις 30 Ιανουαρίου 2025, ο οποίος περιελάμβανε ανοιχτή δημόσια διαβούλευση και συζητήσεις με τις δύο πλευρές του κλάδου και τα ενδιαφερόμενα μέρη για την αντιμετώπιση των πιο πιεστικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο τομέας.







