Πέμπτη, 6 Νοεμβρίου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαΠράσινος ΤουρισμόςΙΝΣΕΤΕ: έρευνα για το τρίμηνο Απρίλιος 2025-Ιούνιος 2025

ΙΝΣΕΤΕ: έρευνα για το τρίμηνο Απρίλιος 2025-Ιούνιος 2025

Το ΙΝΣΕΤΕ (Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων), για το σύνολο του δεύτερου τριμήνου Q2  (Απρίλιος 2025-Ιούνιος 2025) και με βάση την ανάλυση στοιχείων από το διαδίκτυο και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, κατάρτισε έκθεση παρακολούθησης της τουριστικής δραστηριότητας μέσα από διαφοροποιημένες πηγές, σχετικά με τη συλλογή big data για την Ελλάδα και ανταγωνιστικούς προορισμούς (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Κροατία) επιτρέποντας τη σύγκριση της συνολικής εικόνας της χώρας και της Αθήνας με τον ανταγωνισμό.

Η έκθεση περιλαμβάνει στοιχεία και για τις 13 Περιφέρειες της χώρας (με διαχωρισμό του Ν. Αιγαίου σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα), που αποτυπώνουν την τουριστική εμπειρία ως προς την εστίαση και τα αξιοθέατα. Στα πλαίσια της ανάλυσης έχουν αξιολογηθεί 116 χιλ. σχόλια για αξιοθέατα (attractions) και 71 χιλ. για εστιατόρια / bar  στην Ελλάδα και 5,3 εκατ. και 8,9 εκατ. αντίστοιχα για ανταγωνιστικούς προορισμούς.

Για το σύνολο του δεύτερου τριμήνου Q2  (Απρίλιος 2025-Ιούνιος 2025) και με βάση την ανάλυση στοιχείων από το διαδίκτυο και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, τα κύρια σημεία έχουν ως εξής:

  • Η Ελλάδα τόσο συνολικά όσο και η Αθήνα, αλλά και η κάθε Περιφέρεια ξεχωριστά διατήρησαν την υπεροχή τους τους ως προς την εμπειρία επίσκεψης, με βαθμολογία υψηλότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
  • Το υψηλό επίπεδο ικανοποίησης των επισκεπτών στη Δυτική Μακεδονία και τη Θεσσαλία αναδεικνύει τις δυνατότητες που υπάρχουν για επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας σε περισσότερες Περιφέρειες της χώρας.
  • Παράλληλα, η καταγεγραμμένη υψηλή ικανοποίηση των επισκεπτών σε ώριμους τουριστικούς προορισμούς, όπως οι Κυκλάδες και τα Ιόνια Νησιά, τεκμηριώνει την ικανότητα της χώρας να ανταποκρίνεται με συνέπεια και αξιοπιστία στις προσδοκίες της διεθνούς τουριστικής ζήτησης.
  • Η φιλοξενία και το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης που παρέχουν οι εργαζόμενοι στον τουρισμό αποτελούν το σημαντικότερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Γι’ αυτό, η ενίσχυση της ελκυστικότητας της απασχόλησης στον τομέα θα πρέπει να είναι προτεραιότητα για τις τουριστικές επιχειρήσεις, στο πλαίσιο μιας στρατηγικής που ενδυναμώνει παράλληλα την ανταγωνιστικότητα και τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά τους.
  • Ως προς τη βιωσιμότητα καταγράφεται μεγάλη διακύμανση μεταξύ των Περιφερειών. Η ενίσχυση του αριθμού των επιχειρήσεων με περιβαλλοντική πιστοποίηση συνιστά κρίσιμο βήμα για τη διαμόρφωση μιας πιο υπεύθυνης και βιώσιμης τουριστικής εμπειρίας σε εθνικό επίπεδο, ικανής να προσελκύσει τις νεότερες και περισσότερο ευαισθητοποιημένες γενιές ταξιδιωτών.
  • Οι κλιματικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις συγκαταλέγονται στα κυριότερα ζητήματα που επηρεάζουν αρνητικά τη συνολική φήμη της χώρας, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για επενδύσεις – κυρίως δημόσιες, αλλά και ιδιωτικές -σε ανθεκτικότερες υποδομές και σε μονώσεις, καθώς και για κάλυψη αυξημένων ενεργειακών απαιτήσεων.

Διαφορές, δυνατά σημεία και προκλήσεις ανά Περιφέρεια

Βιωσιμότητα: Η Θεσσαλία (9,7), η Ανατολική Μακεδονία & Θράκη (9,6)  και το Βόρειο Αιγαίο (9,4) πέτυχαν την υψηλότερη βαθμολογία βιωσιμότητας. Οι Κυκλάδες (7,4) και η Στερεά Ελλάδα (6,7) κατέγραψαν συγκριτικά χαμηλότερες βαθμολογίες, αντανακλώντας τις περιφερειακές διαφορές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η βιωσιμότητα και η υγιεινή καταγράφουν τη μεγαλύτερη διακύμανση μεταξύ των Περιφερειών.

Ως προς τη βιωσιμότητα, η ενίσχυση του αριθμού των επιχειρήσεων με περιβαλλοντική πιστοποίηση συνιστά κρίσιμο βήμα για τη διαμόρφωση μιας πιο υπεύθυνης και βιώσιμης τουριστικής εμπειρίας σε εθνικό επίπεδο, ικανής να προσελκύσει τις νεότερες και περισσότερο ευαισθητοποιημένες γενιές ταξιδιωτών. Άλλωστε η Ελλάδα συγκαταλέγεται σήμερα στις χώρες με το χαμηλότερο ποσοστό πιστοποιημένων μονάδων σε σχέση με τους βασικούς ανταγωνιστές της (πηγή: https://insete.gr/bi/hotel-sustainability-indicators-gr/).

Η ΕΚΘΕΣΗ:

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ