BOSTON MA - 10/29/2019: Morning rush hour traffic inside the Thomas "Tip" O'Neill Jr Tunnel heading southbound. (David L Ryan/Globe Staff ) SECTION: SPOTLIGHT TOPIC

Πιλοτικό πρόγραμμα για την βιώσιμη αστική κινητικότητα

Προαναγγέλθηκε από τον Περιφερειάρχη Αττικής κ. Γιώργο Πατούλη, στο πλαίσιο επιστολής του για την κατάρτιση Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030, για πρώτη φορά, ο σχεδιασμός πιλοτικού προγράμματος βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε πόλεις της Αττικής, στο πλαίσιο της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

Πρόκειται να σχεδιαστεί, στο πλαίσιο της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, πιλοτικό πρόγραμμα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε πόλεις της Αττικής με αφετηρία την Αγία Παρασκευή, τα Βριλήσσια, τον Παπάγο, τον Χολαργό και το Χαλάνδρι, περιοχές που επηρεάζονται έντονα από τους κυκλοφοριακούς φόρτους βασικών οδικών αρτηριών.

Η ασφάλεια

Στην άμεση προτεραιότητα της Περιφέρειας μπαίνει η πρόταση για την υποχρεωτική καθιέρωση της κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφάλειας, ως αυτοτελούς μαθήματος, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, κάτι το οποίο ζήτησε γι άλλη μια φορά,  ο Περιφερειάρχης Αττικής.

Με επιστολές προς τις πολιτικές ηγεσίες των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Παιδείας και Θρησκευμάτων ο κ. Γ. Πατούλης χαρακτηρίζει μονόδρομο την υιοθέτηση της πρότασης αυτής, που διαχρονικά αποτυπώνεται στις εκθέσεις της ειδικής μόνιμης επιτροπής οδικής ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων.

Ειδικότερα, ο Περιφερειάρχης ενόψει της κατάρτισης Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030 επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι «η οδική ασφάλεια είναι ανθρώπινο δικαίωμα και η καλλιέργεια Παιδείας οδικής ασφάλειας υψίστη προτεραιότητα στη κοινή προσπάθεια για μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Η αλλαγή της κυκλοφοριακής συνείδησης και συμπεριφοράς και γενικότερα η βελτίωση της οδικής ασφάλειας είναι μια συνεχής και αέναη εξελικτική διαδικασία με πολυεπίπεδες συνέργειες κεντρικής κυβέρνησης, τοπικής αυτοδιοίκησης, κοινωνικών εταίρων και φορέων. Διαμορφώνεται, πρωτίστως, από την παιδική ηλικία έως την ενηλικίωση, προϋποθέτει ενιαίο συνεκτικό και δεσμευτικό Εθνικό Σχέδιο, απαιτεί την υιοθέτηση καινοτόμων πρωτοβουλιών και ρηξικέλευθων προσεγγίσεων. Στην κατεύθυνση αυτή θεωρούμε πώς πρέπει να καταστεί αυτοτελές μάθημα, σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, η κυκλοφοριακή αγωγή και η οδική ασφάλεια».

Ελέγξτε επίσης

Ανέπαφες διαβάσεις, εξοπλισμός για οδική ασφάλεια και βιώσιμη μετακίνηση

Αυτό το τρίπτυχο υποστηρίζει η Περιφέρεια Αττικής με μια ακόμη δράση, αυτή τη φορά έξω …

Τα Περιοδικά μας